Guusje
de Booy

Mijn naam is Guusje de Booy en ik doe aan Snowboardcross. Op mijn 10e begon ik met snowboarden, al snel wist ik dat dit is wat ik wilde. In de zomer van 2019 sloot ik mij aan bij het Dutch SBX team. Het eerste jaar ben ik een aantal keer mee geweest naar het buitenland voor wedstrijden. Ik vond dit zo leuk dat ik door wilde gaan! In 2022 heb ik mijn eerste Europa Cup wedstrijd gereden. Door goede resultaten mocht ik begin 2024 meedoen aan de Jeugd Olympische Winterspelen in Gangwon, Zuid-Korea. Seizoen 23/24 sluit ik af met deelname aan de Jeugd Wereld Kampioenschappen. Naast het snowboarden ben ik tweedejaars student aan het Johan Cruyff College in Amsterdam, studie sport en business, werk ik in de horeca en ben ik veel in de sportschool te vinden.

Niet nadenken, gewoon doen!

Guusje de Booy
Deelname aan de Jeugd Olympische Winterspelen 2024
Deelname Jeugd Wereld Kampioenschappen (WJC) 2024
3e plek South American Cup
3e plek FIS wedstrijd in Dolni Morava, Tsjechië
1e plek Banked Slalom Laax
3e plek National Junior Championships in Italië

Graag wil ik aan jullie uitleggen wat snowboardcross is. Ik zal uitleggen welke materialen je nodig hebt en waarvoor deze belangrijk zijn. Daarna beginnen we met het allerbelangrijkste, een goede warming up. Vervolgens gaan we het snowboardcrossen nabootsen met een skateboard/longboard. Ook zullen we balans oefeningen gaan doen, we gaan hierbij goed letten op de houding.

Beweegdeals