Guusje de Booy op school

23.04.2024

“Wat een fantastisch initiatief!” Dat was de reactie van Guusje de Booy toen zij op dinsdag 23 april 2024 als sportheld voor de school heeft mogen staan. Alles om kinderen te laten zien dat bewegen en werken aan je gezondheid niet moeilijk hoeft te zijn. Dat is de drijfveer van Guusje om kinderen te inspireren en ze écht aan te zetten tot actie.

Basisschool De Kameleon in Rotterdam kreeg bezoek van deze snowboardcrossdame. Samen met de klas heeft Guusje bewogen en heeft ze een presentatie mogen geven aan de kinderen. Na een hoop gegiechel kwamen er uiteindelijk heel veel serieuze vragen van de kinderen. Na de presentatie waren ze een stuk gemotiveerder om serieus met sporten aan de slag te gaan. De ochtend van de sportheld op school werd afgesloten met het afsluiten van de beweegdeal. Met de klas is afgesproken om 2 liter water te drinken per dag in het kader van een gezonde levensstijl. En ja, je beweegt ook nog eens meer als je vaker naar de kraan moet lopen én de wc. Over drie maanden komt Guusje terug op basisschool De Kameleon om te kijken of de kinderen vooruitgang hebben geboekt.

Aanmelden als sporter