Meedoen als Sportheld

Jij bent als topsporter een voorbeeld. Jij wordt gezien als sportheld. Daarom ontvangen we je met open armen! Kunnen we kinderen op school bewuster maken van het belang van bewegen en gezondheid door middel van een presentatie, een clinic én een beweegdeal? Kun jij als sportheld kinderen inspireren en de sportheld in het kind tot bloei laten komen? Want: ieder kind is op zijn manier een sportheld!

Je kunt je aanmelden als sportheld als je voldoet aan minimaal één van de volgende voorwaarden:

We hopen dat je op dit moment al voldoende overtuigd bent om je te verbinden aan onze club Sporthelden op School. Ben je dat nog niet, geen zorgen. Dan vertellen we graag meer over ons en ons initiatief. Of wat dacht je van de sporthelden die zich al beschikbaar stellen voor kinderen op scholen. Wil jij daar ook tussen staan?

Wanneer je bent aangesloten bij Sporthelden op School plaatsen we jouw profiel op ons platform. Scholen kunnen jou als sportheld aanvragen voor een presentatie en clinic, inclusief een beweegdeal. Een aanvraag is gekoppeld aan jouw beschikbaarheid. Jij vult de dagen en dagdelen in wanneer jij beschikbaar bent. Ook vul jij jouw ‘werkgebied’ in. Dat kunnen bepaalde provincies zijn, maar ook locaties met een x-aantal kilometers rondom die locaties. Deze twee criteria bepalen een mogelijke match met een school.

Kun jij niet wachten om jezelf te registreren? Ga dan snel verder. Wil je meer lezen over de te nemen stappen? Dan vertellen we graag meer.

Voordat we jou kunnen presenteren als nieuwe aanwinst doen we een soort van ‘keuring’. Geen medische keuring zoals je dat ongetwijfeld kent, maar een beoordeling van jou als topsporter. We vragen je daarom wat basisgegevens te delen en je kunt ook direct jouw werkgebied invullen. Daarnaast maken we een profiel voor je aan zodat je kunt inloggen in ons platform. Hier kun je jouw profiel verder gaan vullen. Zodoende kan onze coördinator jouw profiel goedkeuren. Is dat het geval, dan presenteren we jou als sportheld van Sporthelden op School! Gefeliciteerd!

Jouw profiel staat online en scholen kunnen je aanvragen op basis van jouw beschikbaarheid en werkgebied. Dat vergt wat handelingen. Deze leggen we je graag uit, maar misschien wil jij jezelf al registreren?

Sportheld op School

Scholen kunnen zoeken op basis van hun locatie. Het platform gaat dan na welke sporthelden zich beschikbaar stellen voor die locatie. Vervolgens krijgen ze de keuze uit diverse data waarop de sporthelden zich beschikbaar hebben gesteld. De datum en het dagdeel dat ze schikt kunnen ze selecteren. De sporthelden die beschikbaar zijn poppen op en zo kan een school een aanvraag doen. Jouw beschikbaarheid is dus leidend.

De aanvraag komt binnen bij onze coördinator. Die gaat de afstemming zoeken tussen jou als sportheld en de school. De coördinator noemen we niet voor niets onze ‘matchmaker’! Zo weet iedereen wanneer we wat gaan doen, in welke ruimte, met welke materialen, voor welke klas(sen), etc.

Valt alles op zijn plaats? Dan hebben we een match! De aanvraag van de school wordt per mail bevestigd en je krijgt uitgelegd wat we van elkaar gaan verwachten. Met als doel dat kinderen bewuster worden van het belang van bewegen en gezondheid. Daar doen we het voor!

Jij als sportheld bent de extra stimulans rondom bewegen en een gezonde levensstijl. Een inspirator, een voorbeeld. Jouw komst naar de school maken we bijzonder.

De samenwerking bevat enkele onderdelen om voor, tijdens en na jouw komst een onuitwisbare indruk achter te laten. Wat aan bod komt:

• Een aankondigingsvideo van jouw komst
  • Een presentatie van jou als sportheld, jouw sport en de link met bewegen en een gezonde levensstijl
  • Een beweegdeal inclusief ‘contract’. Een afspraak tussen jou en de kinderen om aan de slag te gaan met bewegen en een gezonde levensstijl
  • Een clinic waarin je inspireert, activeert en enthousiasmeert
  • Een link naar jouw sport en (lokale) sportaanbieders om bewegen mogelijk te maken voor kinderen in verenigingsverband
  • Een incheckmoment na verloop van tijd om de voortgang van de beweegdeal te bespreken

Ieder kind is een sportheld.

Thijs Zonneveld & Vincent Luyendijk

Ben jij overtuigd en wil je je graag verbinden aan Sporthelden op School, dan kun je je eenvoudig registreren. Mocht je toch nog wat vragen hebben, dan beantwoorden we deze graag per mail.