Vivian
Sevenich

Mijn naam is Vivian Sevenich van de Nederlandse waterpolodames. Ik heb op mijn zestiende mijn debuut gemaakt en sindsdien geen toernooi gemist. Met het Nederlands team heb ik – naast dieptepunten- ook hele mooie hoogtepunten mee mogen maken, zoals het WK-goud in Fukuoka in 2023 en het EK-goud “thuis” in Eindhoven in 2024. Daarnaast heb ik bij verschillende clubs gespeeld in het buitenland, waaronder Italië, Hongarije en Spanje en ook daar mooie ervaringen opgedaan en prijzen gepakt. Nu bereid ik me voor op de Olympische Spelen van Parijs, waarvoor we ons vorig jaar al geplaatst hebben door het WK te winnen. Die Olympische medaille ontbreekt nog. Daarnaast heb ik onlangs mijn bachelor Rechtsgeleerdheid afgerond en start ik volgend jaar met een master. Als waterpoloster is het belangrijk om je ook voor te bereiden op het leven na topsport. Ik heb me opgegeven omdat ik het leuk vind mijn passie voor sport te delen en graag mijn ervaringen deel. Op (social) lijkt alles alleen maar leuk, maar in de realiteit is de weg naar succes geen rechte lijn en komen er veel uitdagingen op je pad. Tegenslagen, blessures, keuzes die je moet maken, er komt van alles kijken. Ook samenwerken, omgaan met andere karakters, leren van je eigen karakter, etc.

It’s hard to beat a person that never gives up.

Vivian Sevenich
Wereldkampioen 2023