Sterre
Kalis

Ik ben Sterre Kalis en professioneel cricketer van beroep.
Na het afronden van de middelbare school ben vertrokken naar Australië om daar mijn droom te realiseren om professioneel cricketer te worden. Hier heb ik 4 jaar lang gespeeld maar ben ik door Corona teruggekeerd naar Europa. Vervolgens heb ik een professioneel contract getekend in Engeland waar ik nu inmiddels drie jaar lang deel uitmaak van de Northern Diamonds. Hiernaast heb ik op mijn 14de mijn debuut gemaakt voor het Nederlands team, waar ik nu nog steeds voor speel. Ik ben op dit moment de enige Nederlandse cricketspeelster ooit die op professioneel niveau uitkomt. We spelen toernooien en wedstrijden over de hele wereld.

Met hard werken en een doel voor ogen, kan je een hele hoop bereiken!

Sterre Kalis
Debuut Nederlands elftal: 2014
Plaatsing WK kwalificatietoernooi Bangkok: 2015
Eerste professioneel contract Australië: 2019
Genomineerd voor ICC Associate Women’s Cricketplayer of the decade: 2020
Eerste professioneel contract Engeland: 2020
Eerste professioneel Franchise contract: 2020
Diverse players of the tournament prijzen op grote toernooien en series
De mijlpaal 1.000 internationale t20 runs ligt in het verschiet!

Programma

Na een introductie over cricket in het algemeen volgt een kort verhaal over mijzelf als speelster en de weg die ik heb afgelegd om mijn doelen te bereiken.
Vervolgens wil ik de klas daarna ook zelf kennis te laten maken met alle basisonderdelen van het cricket zoals Batten, Bowlen en Fielden. Doordat ik zelf veel ervaring heb in het geven van clinics kan het programma op maat gemaakt worden zodra ik meer informatie over de betreffende klas beschikbaar heb.

Aangezien ik zelf in Engeland woon en over de hele wereld cricket speel gedurende het jaar is beschikbaarheid altijd in overleg. Ik ben regelmatig in Nederland en kan die momenten combineren met het geven van clinics in de ochtend en/of middag.

• Vul je locatie in

Om te weten welke sporthelden bij jou in de regio werkzaam zijn, begin je met het invullen van je locatie.

• Kies een geschikte datum en dagdeel

Wanneer heb jij ruimte om een sportheld te verwelkomen bij jouw school?

• Vraag jouw sportheld aan!

Sporthelden op School zal je vragen om je gegevens in te vullen om ervoor te zorgen dat jouw gekozen sportheld wordt aangevraagd. Onze coördinator zal de aanvraag vervolgens in behandeling nemen en contact met je zoeken.