Robin
Hensgens

Altijd al eens willen weten wat een scheidsrechter in de eredivisie moet doen om fysiek en mentaal fit te zijn om een wedstrijd tot een goed eind te brengen? Ik neem jullie graag mee in de wereld van de arbitrage! Om ervoor te zorgen dat wij het spel goed kunnen leiden, moeten wij net zo fit zijn als de spelers op het veld. Dat betekent dat wij regelmatig trainen om fysiek maar ook mentaal sterk en fit te blijven. Dit helpt namelijk enorm om beter te kunnen nadenken en sneller de juiste beslissingen te kunnen nemen. Vergeet dus niet om elke dag te bewegen en gezond te eten, zodat je altijd klaar bent om de dag te overwinnen; zowel op als buiten het veld!

Mijn drijfveer is steeds opnieuw het hoogst mogelijke uit mijzelf proberen te halen en daardoor steeds de lat een stukje hoger te verschuiven met als doel de absolute top te halen.

Robin Hensgens
Na jaren hard werken gedebuteerd in de eredivisie op 16-10-22 bij Sparta Rotterdam - NEC Nijmegen

Clinic: conditionele training ingericht met spelletjes die tijdens de actieve bezigheid ook het mentale aspect aanspreken. Opdrachten waarbij je zowel fysiek als mentaal uitgedaagd wordt. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld keuzes maken welke opdracht je moet uitvoeren op basis van kleuren die je te zien krijgt. Beweegdeal: De beweegdeal die ik wil afspreken is dat iedereen minimaal 1x per week een “gezonde sessie” gaat doen. Zo een sessie kan bestaan uit je voetbaltraining met na afloop een gezonde snack waarbij je dus na afloop van je training niet op de bank ploft met een zak chips maar deze vervangt voor een kommetje met druiven. Maar het kan ook een lekkere avondwandeling met de hond zijn waarna je bij thuiskomst de coca cola vervangt voor een lekker glas verfrissend water. Naar mijn mening helpen alle kleine stapjes en als je deze inbouwt in de dagelijkse handelingen wordt het uiteindelijk een automatisme.