Riejanne
Markus

Op 19-jarige leeftijd behaalde Markus de tweede plaats bij het NK wielrennen op de weg. In 2019 veroverde ze zowel het Europees als het wereldkampioenschap in de gemengde ploegenestafette. Het jaar daarop triomfeerde Markus in de tweede etappe van de Ladies Tour of Norway, wat haar eerste overwinning in een World Tour-wedstrijd betekende. Vanaf juni 2022 droeg Markus een jaar lang de Nederlandse kampioenstrui. Een jaar later veroverde ze ook de Nederlandse titel in de tijdrit. Markus koestert de ambitie om zich te kwalificeren voor het onderdeel tijdrijden op de Olympische Spelen in Parijs (2024).

Ieder kind is een sportheld

Riejanne Markus
Nederlands kampioen wielrennen op de weg 2022