marloes
oldenburg

Ik ben Marloes Oldenburg, wereldkampioen roeien 2023, boegroeier van de olympisch vrouwen 4- voor Parijs en gebroken nek surviver in 2022

Je hoeft geen droom te hebben om wereldkampioen te worden.

marloes oldenburg
Tijdens mijn vakantie in 2022 de week na 2x zilver op het WK viel ik met mijn mountainbike en brak mijn nek. Met een helikopter werd ik naar Salzburg gebracht waar ik geopereerd ben en 4 pinnen in mijn nek kreeg. 10 dagen speelde ik de vloer is lava. 10 dagen kon ik namelijk niet lopen en bewegen. Toen ik eindelijk naar huis mocht was de revalidatie INTENS! Alles opnieuw leren. Leren tandenpoetsen, haren kammen, netjes eten. Je doet stiekem best veel met je nek. 7 maanden later was het EK en 10 maanden later het WK. Ik werd wereldkampioen. Niemand die het dacht.

Ik denk dat de kinderen zelf een doel moeten verzinnen en dat ik ze leer positief te blijven en stap voor stap beter te worden. Zo is het mij gelukt om weer terug te komen waar ik was. Niet hele tijd naar vroeger kijken en vergelijken met anderen. Gewoon met jezelf bezig en elke stap is een stap.