Marco
Akershoek

Vanaf 7 jarige leeftijd in 2000 t/m 2021 heb ik de sport triathlon beoefend waarbij vanaf 2008 het e.e.a. in een stroomversnelling kwam. Vanaf toen rolde ik van de ene beloften ploeg naar de andere talenten ploeg tot vervolgens de nationale selectie. Op die manier kwam ik eind 2010 terecht bij het Nationaal Trainingscentrum in Sittard en tot 2016 heb ik daar de sport beoefend en vele nationale & internationale kampioenschappen en wedstrijden mee gedaan. Na 2016 ben ik in Sittard blijven wonen en ben ik tot aan de corona pandemie in 2020 internationaal blijven racen. In de tussenliggende periode heb ik ook een studie sportkunde afgerond en na 2021 ben ik in deze sector gaan werken en is het wedstrijden doen gestopt.

Vraag jezelf altijd af, waarom ben ik dit aan het doen en maakt het mij beter!

Marco Akershoek
Nationaal kampioen Triathlon Junioren & U23
Europees kampioen Cross triathlon Junioren 2012
Deelname WK triathlon U23 Chicago 2018
Deelname EK Triathlon Elite Weert 2019 & Glasgow 2018

Het kan een zwem, loop of fietsclinic zijn. Waarbij vooral het zwemmen & fietsen gericht kan zijn op de techniek hiervan i.c.m. spelletjes. Het hardlopen kan ook een duur element hebben maar het zal vooral heel speels zijn.