Jelmer
Hendriks

Hoi! Ik ben Jelmer Hendriks en mijn sport is schaatsen! Sinds ik 4 jaar ben sta ik al op het ijs en heb hier altijd veel plezier in. Toen ik 12 was begon het serieus te worden, ik kwam bij de baanselectie in Eindhoven terecht waar ik drie jaar getraind hebt en toen gewisseld ben naar de baanselectie in Breda waar ik vier jaar getraind heb en in mijn laatste jaar voor het eerst een derde plek op het NK pure sprint wist te halen. Eigenlijk ging dat jaar totaal niet zoals ik wilde en dacht ik aan ophouden maar na deze persoonlijke overwinningen besloot ik in plaats van te stoppen mij nog meer te gaan focussen op schaatsen, ik ben verhuisd naar Deventer om te trainen bij SprintTeamOost, een team dat goed bij mijn past omdat ik zelf ook sprinter ben. Ik train daar nu twee jaar met veel plezier in de sport en maak nog steeds elk jaar veel progressie. Mijn doel is om onderdeel te worden van een commercieel team en dan natuurlijk WK’s te mogen schaatsen. Het zijn grote doelen maar ik denk dat het goed is om doelen in het leven te hebben en hier volledig voor te gaan, of dit nou kleine doelen zijn of grote doelen, doelen in sport of buiten de sport!

Good things take time.

Jelmer Hendriks
3e plaats 100 meter NK Pure Sprint junioren
3e plaats algemeen klassement NK Pure Sprint junioren
Deelnemer Zilveren Bal

Ik wil graag laten zien hoe mooi het schaatsen is en wat er allemaal bij schaatsen komt kijken. In de winter kan dat mogelijk buiten op het ijs. We beginnen met een kleine warming-up en bekijk wat ieders niveau is. Op basis hiervan heb ik verschillende oefeningen die ik opbouw van makkelijk naar steeds wat uitdagender, ook neem ik de verschillende onderdelen van het schaatsen hierin mee zo begin ik met glijden, dan afzetten, dan houding en dan evenwicht. In de zomer kan ik het zelfde doen alleen dan met skeeleren.