Jelmar
Bos

Ik ben ex-topsporter en heb meegedaan aan de Paralympische Spelen. Bij mijn geboorte bleek dat ik kankercellen in en op mijn lijf had. Hiervoor ben ik behandeld, maar het heeft wel zijn sporen nagelaten in mijn lichaam. Dit heeft mij nooit weerhouden om te gaan sporten. Toen ik de Olympische Spelen op tv zag was ik gelijk verkocht. Daar wilde ik ook op een dag staan. Via het voetbal belandde ik bij atletiek en uiteindelijk deed ik de 100 meter sprint op de Paralympische Spelen van Londen en Rio.

Geniet van elke dag, niemand heeft je een morgen beloofd.

Jelmar Bos
Zilver EK Atletiek Amsterdam 2016
Deelname Paralympische Spelen 100 meter sprint Londen 2016
Deelname Paralympische Spelen 100 meter sprint Rio 2012