Jasper
Ockeloen

Jasper Ockeloen was – en is – één van die renners met een sokkenfetisj. Eén van die talloze wielrenners voor wie de sokken precies die ene kleur, dat ene ontwerp en van dat ene materiaal moeten hebben. Ze mogen niet te laag zijn, maar ook niet te hoog. Niet te strak en niet te los, niet te dik en niet te dun.

Sinds zijn negentiende is Jasper half wielrenner, half sokkengoeroe. Hij reed jarenlang in kleine teams rond, in races over de hele wereld. Hij werd Nederlands kampioen strandracen en op de mountainbike.

Hij keek rond, vroeg andere wielrenners naar hun ervaringen en experimenteerde met nieuwe materialen en andere ontwerpen. Talloze teamgenoten, collega’s en concurrenten begonnen met zijn sokken te trainen en racen. Zijn bijnaam in het peloton was snel gevonden: Sockeloen.

Ieder kind is een sportheld

Jasper Ockeloen
Nederlands kampioen strandracen