Iefke
van Belkum

Ex-international waterpolo. Ruim 10 jaar lang in het Nederlands team. Gespeeld in Amerika, Griekenland en Rusland. Olympisch kampioen, meervoudig Europees kampioen clubteams en ooit beste speler van de wereld en Europa. Na mijn sportcarrière coach geworden op eredivisie niveau. Momenteel nog trainer bij het regionaal talentcentrum waterpolo en als co-commentator bij de NOS. Ik deel graag mijn passie voor sport en waterpolo. Daarnaast geloof ik heel erg in de waarde van samenwerken, doelen stellen en jezelf uitdagen en inspireer graag jongeren hun eigen passie te vinden.

Winnen kan overal

Iefke van Belkum
Olympisch Kampioen 2008
Meervoudig Europees Kampioen clubteams
Ridder in de Orde van Oranje Nassau 2021
Trainer regionaal talentcentrum Waterpolo
Co-commentator bij NOS

Ik zou het liefst de kinderen meenemen naar het zwembad en kennis laten maken met waterpolo. Een uurtje in het zwembad om lekker te zwemmen, waterpolo technieken met bal en een mooie potje onderling spelen.  Kan het niet in het water dan kan het in een sporthal eventueel ook. Daarnaast vind ik het leuk om meer te vertellen over de invloed van sport op je eigen ontwikkeling en het stellen van doelen.