Danique
Van Limbeek

Ik ben Danique van Limbeek en woon in Amsterdam. Ik ben op mijn 8e begonnen met karate en hier eigenlijk nooit meer mee gestopt.
Met veel doorzetten en niet opgeven heb ik de top van Nederland bereikt en zit ik momenteel nog steeds in het Nederlands Team. Naast het trainen werk ik fulltime als IT Consultant voor verschillende branches. Karate heeft mij geleerd om voor mijzelf op te komen, door te zetten en vooral je dromen niet op te geven.

Never give up on your goals.

Danique Van Limbeek
Karate heeft mij als jong meisje veel zelfvertrouwen gegeven en geleerd hard te werken voor mijn doelen
Zwarte band op 16-jarige leeftijd
Open Nederlands Kampioen -21 jaar
Vanaf 17 jaar lid van het Nederlands Team Karate
Verschillende nationale en internationale prijzen

Eerst een korte warming-up vaak door middel van reactievermogen spelletjes (denk aan spel waarbij je probeert elkaars schouders te tikken).

Daarna leren stoten, trappen en blokkeringen. Dit doen we met een partner samen.

Vervolgens trappen en stoten op kussen in groepjes of duo’s afhankelijk van de groepsgrootte. Hier gaan we verschillende oefeningen mee doen.

We sluiten de les af met het doorslaan van (plastic) plankjes.