Bram
Buigel

Ik ben een topatleet uit Groningen, in 2023 was ik Nederlands Kampioen op de 800 meter. Daarnaast heb ik al meerdere NK medailles en ben ik meermaals uitgekomen voor TeamNL op Europese Kampioenschappen. Ik vind het belangrijk dat de volgende generatie kinderen ook veel sport blijft beoefenen en dat begint met enthousiasme voor sport. Ik geef sportclinics aan bedrijven en kinderen en daarnaast heb ik ALO gestudeerd.

Het allerfijnste gevoel is het gevoel na een sportieve prestatie!

Bram Buigel
Nederlands Kampioen op de 800 meter in 2023
4e bij de Europese Team Kampioenschappen 2023
13e op de Europese Kampioenschappen atletiek Istanbul 2023

Door leuke clinics en presentaties te verzorgen hoop ik kinderen de liefde die ik voor sport en hardlopen heb over te brengen. Ik vind het belangrijk dat kinderen zien dat hardlopen of atletiek niet heel eentonig is en dat je er meerdere beweegaspecten bij behandeld. Zo probeer ik op meerdere manieren kinderen te activeren om te lopen / springen / gooien. Daarnaast is het ook belangrijk dat er een spel en een competitief aspect in zit. Denk aan start en reactie spelletjes en estafette.

Voor kinderen in het VO zal ik een beweegdeal sluiten: als loop een aantal keer hard en zie hoe snel je beter wordt kunnen doen. Bij kinderen in het basisonderwijs wil ik een beweegdoel sluiten zoals organiseer met je klasgenoten een wedstrijdje rondom de school of rondom een park en doe een hardloopronde met elkaar. Daarnaast is er met de kinderen af te spreken dat er een sportdag georganiseerd wordt waarin er tijden en afstanden worden opgenomen zodat je kunt zien hoe je verbeterd als je gaat trainen. Dit is te overleggen met de sportdocent of buursportcoach. Dat is het mooie aan atletiek het is heel meetbaar. Doe een 0 meting en zie de verbetering over tijd. Mensen worden namelijk enthousiast van verbetering!