Barbara
van Bergen

Ik ben Barbara en 4-voudig Paralympiër. Na een motorongeluk liep ik een dwarslaesie op en sindsdien zit ik in een rolstoel. Sport heeft altijd als een rode draad door mijn leven gelopen. Ook nu. Na 3 Paralympische zomerspelen en 2 bronzen medailles met rolstoelbasketbal, heb ik in 2016 de overstap gemaakt naar alpine zitskiën. In 2022 heb ik deelgenomen aan mijn 1e Paralympische winterspelen met een 4e plek op Super G als beste resultaat. Op dit moment ben ik in voorbereiding voor de Spelen van 2026 in Cortina, Italië. Sport is voor mij heel belangrijk en ik maak hier graag gebruik van om aan te tonen dat wat er ook gebeurt, je door sport o.a. veerkracht en doorzettingsvermogen opbouwt en leert omgaan met teleurstellingen.

Anything is possible

Barbara van Bergen
Deelname aan 3 Paralympische zomerspelen met rolstoelbasketbal
2 bronzen Paralympische medailles met rolstoelbasketbal
4e plek als zitskiër op Super G tijdens Paralympische Winterspelen 2022
Wereldkampioen downhill 2023

Sport is voor mij heel belangrijk en ik wil tijdens de clinic en presentatie vertellen dat wat er ook gebeurt, je door sport o.a. veerkracht en doorzettingsvermogen opbouwt en leert omgaan met teleurstellingen.

Tijdens de clinic zal ik gaan basketballen met de kinderen hetzij staand of ook in een rolstoel. Ik zou na mijn presentatie waar ik over mijn leven als Paralympiër vertel, de beweegdeal sluiten dat de kinderen vaker de trap nemen ipv lift of roltrap en dat ik dan vaker rollend naar de winkel ga ipv met de auto.